Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблемация! Макс 2000 оборота и никаква компресия в турбото?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблемация! Макс 2000 оборота и никаква компресия в турбото?!

    Колеги, дайте акъл каква е драмата. Карам си днеска Ихтиман-Самоков, дупка до дупка - то лунен пейзаж. За капак, в един момент като намалих, за да заобиколим и разгледаме поредния кратер-забележителност изгубихме всякаква мощност. Педалът до дупка, едваааа-едва ускорява и стигне ли 2000 оборота не помръдва повече сякаш нещо го ограничава двигателя баш на 2К. Турбото престана да се включва нацяло и стрелката на инструмента замръзна на първото деление. Първа, втора, трета предавка - все тая, ама виждам на навигацията 5 км. до Самоков и не смея да спра, че я запали, я не. Та дотътрих се до първата бензиностанция, разпитвам за сервизи и тръгвам. Щом се запали отново двигателя - всичко 6, пей сърце за следващите 60-70 км. със спирания, гасене и паленем - никакви проблеми.

    Каква може да е драмата при положение, че е махнат DPF-a и EGR-a е изключен софтурно или поне така се твърди - Румен ги гледа тези неща и каза, че са направени читаво. Някаква софтуерна драма?
    Last edited by dedepene; d.m.y г., 22:03.
    '07 Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q4 210hp

    Ex: '78 Chevy Malibu V8, '98 Dodge Stratus, '97 Volvo 850 T5

  • #2
    Диагностиката ще ти помогне най-много. Най-вероятно ще има "Boost pressure to high" - very high signal from the sensor (stored)

    Другия вариант е да няма никаква грешка: Софтуерен проблем след премахване на DPF.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      ооо....веднага закачих ELM-a и torque - не извади никакви грешки. Какво да направя за софт. проблема според тебе? btw, предният собственик твърди, че не и е правен ремап никога, само софтурерно са изключени dpf-a и erg-то...ремап ще реши ли проблема в този контекст?
      '07 Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q4 210hp

      Ex: '78 Chevy Malibu V8, '98 Dodge Stratus, '97 Volvo 850 T5

      Comment


      • #4
        Ремап е термин за технологията по прочитане/запис на софтуера на ЕКУ-то. Тунинг няма да реши проблема, а може да го задълбочи още повече.

        След като няма грешки трябва да се гледа какво става на живи данни. Добър диагностик може да каже какво и има на колата.

        Много често се случва за изключване на ДПФ и ЕГР да се ползва софтуер който уж ги изключва. В същност много голяма част от ЕКУ-тата на колите нямат софтуерен ключ за изключване на функцията на ДПФ тъй като те се произвеждат само с наличен такъв. И дейноста по изключването е такава, че да се променят стратегиите на ЕКУ така, че никога да не реши да минава в режим на регенерация или в сервизен режим. Чрез тази дейност обаче за да не се изписват грешки в ЕКУ-то е нужно да се изтрият таблиците със съответните кодове за грешки, така, че ЕКУ-то да не ги вади. Обаче това е доста трудна задача без заводското описание на софтуера (нещо което се намира изключително трудно-струва пари) и се затрива една цяла група с грешки в които освен тези свързани с ДПФ-а си заминават и други важни такива, включително и тези поради които мотора влиза в сервизен режим.

        Повечето софтуери за ДПФ правят точно това. И те се ползват от хора които си нямат и хабер как да изключат ДПФ-а ръчно без да се изтриват половината грешки.

        Сега ти трябва много добър диагностик на който да му се каже за манипулацията по ДПФ-а и той чрез диагностика в реално време и проследяване на живите данни да разбере дали проблема идва от ДПФ-а или свързано с нещо друго.
        Last edited by oem; d.m.y г., 22:20.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dedepene Покажи съобщение
          ооо....веднага закачих ELM-a и torque - не извади никакви грешки. Какво да направя за софт. проблема според тебе? btw, предният собственик твърди, че не и е правен ремап никога, само софтурерно са изключени dpf-a и erg-то...ремап ще реши ли проблема в този контекст?
          Ти ли си ги махал софтуерно,или стария собственик ???? За мен проблема е в ЕГР-а,ама трябва да се знае как е премахнат и дали му е сложена тапа и дали е здрава
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
            Ти ли си ги махал софтуерно,или стария собственик ???? За мен проблема е в ЕГР-а,ама трябва да се знае как е премахнат и дали му е сложена тапа и дали е здрава
            Предният собственик ги е махал, в Италия са правили софтуера. Тук бях помолил Румен да огледа дали механично са направени читаво когато прави пълното сервизиране (ангренаж, масла, филтри) - той каза, че всичко изглежда да е "6".

            Та ще препоръчате ли добър диагностик в София, че в темата за "баш мапването" е някакъв хейтърски армагедон и не мога да се ориентирам?
            '07 Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q4 210hp

            Ex: '78 Chevy Malibu V8, '98 Dodge Stratus, '97 Volvo 850 T5

            Comment

            Working...
            X